Akce na školách
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
EXPERIMENTÁLNÍ VÝUKA STAVBY A ŘÍZENÍ ROBOTŮ
Ve 2. pololetí školního roku 2014/2015 byla na naší škole zahájena experimentální výuka stavby a řízení robotů. Cílem bylo prozkoumat možnosti využití robotických stavebnic při edukaci žáků praktické školy. Zjistit vliv jejich využití na zvýšení motivace žáků pro výuku, posílení vztahu žáků k technickým oborům a zlepšení jejich jemné motoriky. Žáci byli při této výuce systematicky vedeni ke spolupráci a vzájemné pomoci, pečlivosti a důslednosti při plnění zadaných úkolů. Byl tedy ověřován pozitivní dopad tohoto způsobu výuky pro zlepšení vzájemných vztahů mezi žáky, posílení autority učitele a zlepšení vztahů mezi učiteli a žáky. Očekávalo se, že robotické stavebnice také rozšíří obzor žáků v oblasti techniky a technických řešení v praxi což by žákům mělo pomoci při volbě budoucího povolání.
Experiment proběhl v I. třídě, se žáky 2., 3. a 4. ročníku praktické školy pod metodickým vedením doc. Ing. Jiřího Hrbáčka, Ph.D. zástupce vedoucího Katedry technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy university v Brně, se speciálním pedagogem a třídní učitelkou Mgr. Evou Dvořákovou, Mgr. Václavou Hanzlíkovou a asistentkou Kateřinou Lebduškovou.
Experimentální edukace byla podrobně dokumentována. Její první část byla ukončena v květnu 2015 a následně vyhodnocena.
Týdení vzdělávací kurz pro pedagogy – Netradiční výuka technického charakteru v ZŠ – Stavba a programování robotů – na Základní škole ve Mšeci
Základní škola v Mšeci zakoupila pro svoje žáky v rámci projektu „Inovace vzdělávací oblasti Člověk a svět práce“ sadu deseti HS roboticých stavebnic. Učitelé i žáci se týden učili, jak s těmito stavebnicemi pracovat i jak je programovat.